UCC Årsrapport 2014 - page 39

39
Årsrapport 2014
MÅL 5.4
Andelen af UCC’s FoU ressourcer, der er målrettet en styrkelse af videngrundlaget for lærere og pædagogers ud-
dannelse og profession
Milepæl 2014:
Andelen udgør min. 80 %
Resultat 2014:
Andelen udgør min. 80 %
UCC anvender minimum 80 % af ressourcerne målrettet på styrkelse af videngrundlaget for lærere og pædago-
gers uddannelse og profession. I budgetteringen er midlerne fordelt med 80 % til lærer- og pædagogområdet.
Milepælen for 2014 er nået
MÅL 5.5
Andel af UCC’s samlede forsknings- og udviklingsressourcer, som er anvendt i samarbejde med universiteter.
Milepæl 2014:
Universiteter: 45 %
Resultat 2014:
Universiteter: ca. 75 %
UCC’s forskningssatsninger har fra starten i 2013 arbejdet ud fra den forudsætning, at alle forskningssatsninger
skal identificere nationale og internationale forskningsmiljøer, der kan fungere som relevante faglig samarbejds-
partnere. Dette er realiseret som planlagt, og der er således knyttet universitetssamarbejdspartnere til alle forsk-
ningssatsninger. Derudover er alle aftaler om ekstern finansiering etableret i konsortier og samarbejder, som også
involverer universiteter. Den præcise procentandel er vanskelig at gøre op, men det skønnes, at andelen af UCC’s
samlede forsknings- og udviklingsressourcer som anvendes i samarbejde med universiteter er omkring 75 procent.
Milepælen for 2014 er nået
6. Mål: Etablering af Campus Carlsberg
UCC vil med campus i Carlsberg Byen etablere et
stærkt og innovativt uddannelsesmiljø med klare visio-
ner for fremtidens professionsbacheloruddannelser og
for udviklingen af nye stærke fagmiljøer for bl.a. lærer-
og pædagoguddannelsen.
Campus Carlsberg bliver et af Europas største uddan-
nelses- og forskningsmiljøer på det pædagogiske om-
råde. Med et fremtidssikret studie- og undervisnings-
miljø ønsker UCC at kunne tiltrække flere og endnu
mere kvalificerede studerende. Ved at samle UCC’s
uddannelsesaktiviteter i en ny tværfaglig campus i
København vil UCC markere en ny synlighed. UCC vil
skabe rammer for tværfaglig udvikling af uddannelser
og viden på tværs af professionerne, fx mellem lærere
og pædagoger i samarbejdet om børns udvikling og
læring.
MÅL 6.1
UCC’s uddannelser udvikles i perspektiv af Campus Carlsberg
Milepæl 2014:
Strategier for uddannelsesudviklingen i perspektiv af UCC Campus Carlsberg er formuleret og implementering
påbegyndt. Udviklingen af UCC’s generelle infrastruktur i perspektiv af UCC Campus Carlsberg er igangsat.
Resultat 2014:
Der er formuleret en strategi for UCC, som fastlægger retningen for UCC’s uddannelsesudvikling for 2014-2017.
Implementeringen heraf er påbegyndt og udviklingen af UCC’s faglige miljøer og den generelle infrastruktur i
perspektiv af Campus Carlsberg fastlagt.
Etablering af UCC Campus Carlsberg følger den indgående OPP aftale. Byggeprojektet har den forventede frem-
drift.
Milepælen for 2014 er nået
1...,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38 40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,...60
Powered by FlippingBook