31
Årsrapport 2014
Målrapportering
UCC har indgået en udviklingskontrakt for 2013-2014
med uddannelses- og forskningsministeren. Formålet
med udviklingskontrakten er at sætte fokus på kvali-
tetsudviklingen i UCC’s uddannelser og skabe sammen-
hæng til en række uddannelsespolitiske målsætninger.
UCC’s udviklingskontrakt for 2013-14 omfatter seks
overordnede mål:
1. Bedre kvalitet i uddannelserne
2. Bedre sammenhæng i uddannelsessystemet
3. Tidligere færdig og mindre frafald
4. Øget innovationskapacitet
5. Styrket udviklings- og evidensbasering af uddan-
nelserne
6. Etablering af Campus Carlsberg
Udviklingskontrakten dokumenterer UCC’s præstation
og opnåede resultater i 2014 på de udvalgte målsæt-
ninger. Inden for udviklingskontraktens seks hoved-
formål er fastlagt 17 centrale indikatorer, der gennem
milepæle konkret udmønter de resultatkrav, som er
aftalt mellem UCC og uddannelses- og forskningsmi-
nisteren.
I 2014 har UCC arbejdet målrettet med disse mål og
leveret markante resultater i forhold til de fastlagte
milepæle.
Nedenfor afrapporteres på opfyldelse af målene i
udviklingskontrakten.
Afrapporteringen følger Uddannelses- og Forsknings-
ministeriets paradigme for den skematiske afrappor-
tering af UCC’s resultater. Der redegøres i skemaet
endvidere for iværksatte initiativer for de områder,
som ikke har opnået fuld målopfyldelse i 2014.
UCC vurderer, at 13 milepæle er nået, to er delvist nået
og to er ikke nået.
1. Mål: Bedre kvalitet i uddannelserne
UCC’s strategiske grundlag understøtter mission,
vision, værdier samt strategiske mål og principper i
resultatkravet om ”Bedre kvalitet i uddannelserne”.
UCC skal udvikle videregående professionsuddannelser
af stadig højere kvalitet. UCC’s uddannelser skal på et
højt fagligt niveau udvikle og udfordre professionernes
praksis og imødekomme nye krav fra såvel aftagere
som studerende. For såvel omverdenen som for de
studerende bliver uddannelsernes kvalitet i høj grad
målt på antallet af ugentlige undervisningstimer, idet
sammenhængen mellem omfanget af den tid studeren-
de har en underviser til rådighed, og uddannelsernes
faglige niveau bliver fremhævet. I konkurrencen med
andre udbydere har en indsats for øget timetal stor
betydning for uddannelsernes prestige, anerkendelse
og attraktivitet.
MÅL 1.1
Implementering og synliggørelse af en fælles studieaktivitetsmodel for UCC’s professionsbacheloruddannelser
(sektorfælles)
Milepæl 2014:
Studieaktivitetsmodellen er implementeret på alle UCC’s uddannelser
Resultat 2014:
Studieaktivitetsmodellen er i 2014 implementeret på alle UCC’s uddannelser og kommunikeret gennem hjemme-
side og via intranet for alle UCC’s uddannelser.
Milepælen for 2014 er nået