UCC Årsrapport 2014 - page 37

37
Årsrapport 2014
MÅL 4.1
Andel af de studerendes afsluttende eksamensopgaver, der tager afsæt i et konkret samarbejde med en ekstern
aktør fra praksis
Milepæl 2014:
Minimum gældende for alle uddannelser:
77 %
Samlet gennemsnit for alle uddannelser:
85 %
Resultat 2014:
Minimum gældende for alle uddannelser:
55 %
Samlet gennemsnit for alle uddannelser:
67 %
Fordelt på:
Pædagoguddannelsen
55 %
Læreruddannelsen
83 %
Sygeplejerskeuddannelsen
70 %
Fysioterapeutuddannelsen
56 %
Uddannelsen til psykomotorisk terapeut 56 %
Tekstilformidleruddannelsen
74 %
Tegnsprogstolkeuddannelsen
93 %
Registreringen af de studerendes afsluttende eksamensopgave, der tager afsæt i et konkret samarbejde med en
ekstern aktør fra praksis foretages i UC Viden. Som det fremgår af opgørelsen af milepælen for 2014, er resultatet
for såvel minimum som samlet gennemsnit for alle uddannelser under de fastsatte måltal. Der er i anvendelsen af
UC Viden registreret en usikkerhed blandt de studerende i forhold til definitionen af samarbejde med en ekstern
aktør fra praksis, hvilket kan forklare de lave opgørelsesprocenter. En ny model for registrering af denne informa-
tion bliver implementeret i UC Viden i løbet af 2015 med henblik på at gøre registrering mere gennemskueligt for
de studerende. UCC er meget opmærksom på dette forhold og har fremadrettet fokus på at sikre korrekt data
som grundlag for opgørelse af dette mål i professionshøjskolernes videnregnskab.
Milepælen for 2014 er ikke nået
MÅL 4.2
Skoletilknytning. Antal skoler i regionen, hvor der er indgået en konkret aftale om særskilt praktik og skoletilknyt-
ning med henblik på at styrke innovation og sammenhæng mellem teori og praksis i læreruddannelsen
Milepæl 2014:
Antal skoler: 100
Resultat 2014:
I den nye læreruddannelse består praktikvirksomhed af praktik og praksistilknytning, hvorfor skoletilknytning som
begreb er forældet.
UCC samarbejder i forbindelse med den nye læreruddannelse med skoler i Region Hovedstadens kommuner om
praksissamarbejde og særlige praktikforløb. Der er indgået partnerskabsaftaler med størstedelen af de kommuner,
hvor UCC har studerende i praktik og praksissamarbejde. Samarbejdsaftalerne for skolerne fordeler sig på flere
forskellige undervisningsfag og praktikkontakter.
Milepælen for 2014 er nået
4. Mål: Øget innovationskapacitet
Velfærdssamfundet og dets institutioner udvikler sig
hurtigere end nogensinde. Det betyder, at behovet
for ny praksisrelevant og evidensbaseret viden om
professionerne - og for innovative kompetencer hos
UCC’s dimittender - bliver stadigt større. UCC skal
understøtte en innovativ offentlig sektor og bidrage
til udviklingen af velfærdsområdet ved at sikre et tæt
samspil med aftagere og interessenter omkring udvik-
lingen af såvel professionsbacheloruddannelserne som
af nyskabende løsninger i professionerne. Samtidig skal
UCC styrke de studerendes arbejdsmarkedsparathed
og innovationskapacitet. Derfor skal UCC’s uddannel-
ser systematisk udvikles med udgangspunkt i praksis-
relevant og evidensbaseret viden i samarbejde med
aftagere og interessenter m.fl.
1...,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36 38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,...60
Powered by FlippingBook