UCC Årsrapport 2014 - page 33

33
Årsrapport 2014
MÅL 1.3
Fastsættelse af niveau for undervisningstimetal på lærer- og pædagoguddannelsen
Milepæl 2014:
Minimum antal undervisningstimer i gennemsnit pr. uge er 14 på læreruddannelsen og 12 på pædagoguddannelsen.
Resultat 2014:
Det gennemsnitlige antal undervisningstimer på læreruddannelsen er fastsat til 15 timer om ugen i de uger, hvor
der er undervisning.
Det gennemsnitlige antal undervisningstimer på pædagoguddannelsen er fastsat til minimum 12 undervisningsti-
mer pr. uge.
Det gennemsnitlige antal undervisningstimer på pædagoguddannelsen er 12. Det er værd at bemærke, at opgørel-
sen af det gennemsnitlige timeantal på pædagoguddannelsen pga. opbygningen af uddannelsen opgøres ud fra et
semester på 20 uger, hvorimod et semester på læreruddannelsen er defineret til 15 uger.
Milepælen for 2014 er nået
MÅL 1.4
Uddannelser med et stærkt internationalt udsyn
Milepæl 2014:
• Andel af de studerende, der gennemfører et studie- eller praktikophold i udlandet på over 2 uger: 12 %
• Andel af de studerende, der gennemfører et studie- eller praktikophold i udlandet på over 12 uger: 11 %
• Antal udbudte internationale moduler af læreruddannelsen: 12
Resultat 2014:
• Andel af de studerende, der gennemfører et studie- eller praktikophold i udlandet på over 2 uger: 12,1 %
• Andel af de studerende, der gennemfører et studie- eller praktikophold i udlandet på over 12 uger: 11,4 %
• Antal udbudte internationale moduler af læreruddannelsen: 13
Modulerne er: Individual assignment (10 ECTS), Intercultural understanding (6 ECTS), Comparative Education
Perspectives in Theory and Practice (6 ECTS), Globalization and Professional Change (5 ECTS), Modules in a school
subject (3 ECTS), New Nordic (8 ECTS), Danish Language Learning (2 ECTS), Educational, social and personal lea-
rning and development (10 ECTS), Globalization and Professional challenges (10 ECTS), Didactics of Dialogue and
Understanding (10 ECTS), Innovation Lab (10 ECTS), The Nordic Model (10 ECTS).
Ud over de udbudte international moduler, har udvekslingsstuderende kunne vælge basismoduler i engelskfaget.
Milepælen for 2014 er nået
MÅL 1.5
Tæt dialog med aftagerne om sikring af match mellem uddannelsesudbud og professionernes kompetencebehov,
særligt fokus på læreruddannelsen
Milepæl 2014:
Initieret og gennemført dialog med mindst 100 % af de aftagende kommuner inden for dækningsområdet.
Resultat 2014:
Læreruddannelsen har initieret dialog med samtlige aftagerkommuner inden for dækningsområdet, idet alle prak-
tiksamarbejdskommuner er inviteret til dialog i form af dialogmøder.
Milepælen for 2014 er nået
1...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,...60
Powered by FlippingBook